سفر به ترکیه

اول عذر خواهی میکنم از همه دوستان گلم که کامنت گذاشته بودن و من نبودم که جواب بدم یعنی در واقع دیر جواب دادم.

تو هفته ای که گذشت رفتیم کوش آداسی. یه شهر ساحلی کوچیک تو کشور همسایه.

یهو به سرم زد که بریم. اول هفته تصمیم گرفتم و آخر هفته رفتیم.

جای همگی خالی خیلی خوش گذشت. یه سفر کاملا تفریحی. یه هفته بخور و بخواب و ریلکسیشن و آب بازی و استخر و دریا. آوا که یه دل سیر آب بازی کرد!

سفر به کوش آداسی در واقع یه جور سفر هتل گردیه. یعنی آدم بیشتر وقتش توی هتل میگذره چون اونقدر برنامه های متنوع و شاد دارن که همه وقتت پر میشه. و البته از اونجایی که اکثریت هتلها all یا uall هستن آدم میتونه هرچقدر دلش خواست و هرموقع از روز که باشه اونقدر بخوره که بمیره.

هتلی که ما بودیم از ساعت 7.5 تا 10 صبحونه میداد. از ساعت 10 تا 11 هم late breakfast داشت. ساعت 12.5 تا 2 نهار که به صورت بوفه بود با یه عالمه دسر خوشمزه. ساعت 7.5 تا 9.5 هم شام باز هم به صورت بوفه با دسرای خوشمزه. ساعت 12 تا 1 هم یه شام سبک. اما اینا فقط غذاهای اصلی بودن. یه snack bar داشت که از ساعت 2 تا 6 ماکارونی و اسنک و پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده و غذاهای فست فودی داشت. یه کافه داشت که از ساعت 4 تا 6 کیک و شیرنی و کیک خامه ای و ژله و ..... با چای و قهوه و ....میداد. یه pool bar داشت که از صبح تا شب انواع نوشیدنیهای مجاز و غیرمجاز داشت. یه beach bar هم همینطور. یه bar هم توی لابی داشت که تا ساعت 2 شب کار میکرد. تازه بعد از ظهرها توی محوطه باغ هتل هردفعه یه چیزی میاوردن. نون پنیر گوجه خیار، یه چیزی مثل زولبیا بامیه خودمون، پیراشکی، یه مدل پیتزای ترکی، یه جور نون پنیر سرخ شده، انواع شیرینی و کیک......خلاصه اونقدر خوراکی برای خوردن بود که آدم نمیتونست از همش بخوره.

4 تا استخر هم داشت. یکیش که خیلی بزرگ بود و استخر اصلی بود. عمقش 150 سانتی متر بود. یه قسمت 90 ساتنی و یه قسمت 70 سانتی هم برای بچه ها داشت. یه استخر دیگه مال بازیهای آبی مثل واتر پلو بود. یه استخر کوچیک با عمق 40 سانت هم برای بچه ها. اونطرف باغ که ساکت تر و خلوت تر بود یه استخر بزرگ دیگه داشت به اسم relaxation pool که ورود بچه ها ممنوع بود و برای کسب آرامش بود. از ساعت 7 صبح ملت تو آب بودن تا 8 شب. ساعت 12 هم یه نفر میومد ایروبیک داخل آب کار میکرد با صدای بلند موزیک و همه تو آب مشغول ورزش. خیلی مفرح بود. عصرها هم باز برنامه ایروبیک داشتن ولی بیرون آب.

یه جایی داشتن وسط باغ به اسم mini club که برای بچه های 4 تا 12 سال برنامه داشت. برنامه هایی مثل نقاشی خمیر بازی پازل و ..... البته ما آوا رو هم بردیم و کلی نقاشی کشید.

هرشب ساعت 9.5 برنامه mini disco داشتن که همه بچه ها از 1 ساله گرفته تا 12 13 ساله رو جمع میکردن و با یه سری آهنگهای بچه گونه براشون میرقصیدن. یعنی چند تا خانوم خوشگل انگلیسی بودن که جلو می ایستادن و حرکات رو برای بچه ها اجرا میکردن و بچه ها با تقلید از اونا میرقصیدن. حدود ساعت 10 برنامه برای بزرگترا شروع میشد که شامل یه سری نمایشهای خنده دار و رقص و این چیزا بود که تا حدود ساعت 11 طول میکشید. این برنامه ها تو یه آمفی تاتر روباز اجرا میشد. ولی شب آخر که ما اونجا بودیم این برنامه ها رو توی ساحل اجرا کردن و کلی آتیش بازی کردن که خیلی جالب بود.

القصه همه چیز عالی بود تو هتل. ما اکثر روزا تو هتل بودیم. یه روز رفتیم شهر کوش آداسی که شهر قشنگی بود. خیابونای سنگ فرش داشت و نسبتا تمیز بود. همه خونه ها خوشگل بودن. و همه خونواده ها توی بالکنها دور هم نشسته بودن و خوش بودن. شهر یه جورایی روی تپه بود مشرف به دریا. شهر قشنگی بود.

دوتا پارک آبی داشت که ما هر دوتاشو رفتیم و کلی خوش گذشت. البته یه روز باد میومد و یکم سرد بود.

یه تور کشتی هم رفتیم که بزن و برقص بود همش. توی چند استپ کشتی می ایستاد و هرکی میخواست میتونست شیرجه بزنه توی آب. آبش خیلی زلال و تمیز بود. من که نرفتم ولی همسری دوتا شیرجه زد و بعدشم بدن درد گرفت. البته آبش خیلی شور بود. نهار هم توی کشتی سرو شد. خلاصه بد نبود.

روز آخر هم رفتیم ازمیر و یه مرکز خرید به اسم forum bornova که 3 ساعت اونجا بودیم و یه کم خرید کردیم. البته جای خیلی بزرگی بود و یه روز هم کم بود برای گشتن و خرید کردن.

روی هم رفته سفر خوبی بود و از اینکه رفتیم راضی هستیم. اما چند تا نکته منفی هم داشت. اولا که ترکها اصلا انگلیسیشون خوب نیست وحتی ریسیپشن هتل هم نمیتونه درست انگلیسی صحبت کنه و آدم باید خودشو خفه کنه تا بتونه منظورشو برسونه. دوم اینکه درسته اسم هتل 5 ستاره هست ولی خیلی چیزاش اصلا در حد هتل 5 ستاره نیست مخصوصا اتاقاش. مثلا دمپایی حتی برای دستشویی و حمام نداره. مسواک و خمیر دندون نداره. تلویزیونش کوچیک و قدیمیه. رو تختی ها کهنه هستن. وفتی میان اتاق رو تمیز کنن و ملافه ها رو عوض کنن مثلا آینه ها رو تمیز نمیکنن. یه چیز دیگه هم که بعدا فهمیدیم اینکه اگه بخوای اتاق خوب تو طبقه های بالا بهت بدن باید یا براشون یه چیزی از ایران مثل پسته بیاری یا اینکه بهشون tip بدی!!

پروازمون هم onur air بود که هواپیماش بد نبود ایرباس 321 بود ولی مهمانداراش همون مشکل زبان رو داشتن و هم اینکه خیلی friendly نبودن. مثلا من یه لیوان آب برای دخترم میخواستم و دگمه call مهماندار رو زدم تا نیمساعت بعد هیچکدوم اصلا نیومدن بگن چی میخوای!!! وقتی هم اعتراض کردم گفتن سرمون شلوغ بوده!!

یه چیزی هم که البته به ما توی هتل خیلی کمک کرد این بود که بهمون تخت پارک بچه دادن و آوا برای خوابیدن مشکلی نداشت.

وقتی اونجا بودیم فقط دلمون از این میسوخت که چرا باید اینهمه ایرانی مجبور باشن برای یه هفته خوش بودن پولشون رو یا تو جیب عربها بریزن یا ترکها. در صورتی که ایران خودمون کشور چهار فصله که در هر موقع از سال که یه توریست واردش بشه هم میتونه پیست اسکی بره و هم میتونه تو آبهای گرم جنوب آبتنی کنه. اینهمه پول و سرمایه ایرانیها تو کشور خودمون خرج میشد و درامدی که ایران از صنعت توریسم میتونست داشته باشه حتی بیشتر از درامد نفت میشد. سواحل کیش خیلی خیلی زیباتر از سواحل دریای اژه هست که مطمئنا اگه توریستها میتونستن این تفریحات رو اونجا هم داشته باشن کار و کاسبی ترکیه کساد میشد. تازه سواحل کوش آداسی و آنتالیا تنها 4 ماه از سال قابل استفاده هست ولی سواحل جنوب ایران همه سال قابل استفاده هست. این اروپاییها و روسها هم که عاشق آفتاب!!

واقعا دلم سوخت....هرچند بقیه کشورها هم که رفتم این حس رو داشتم ولی اینجا دیدم که چطور اینا از هیچی دارن پول درمیارن....چند تا هتل لوکس یه ساحل و یه سری برنامه شاد و اینهمه دلار و یورو که اونجا خرج میشد...

اینم از سفرنامه ما

پ ن : روز آخر هرسه تامون یکم سرما خوردیم و خدا رو شکر که امروز جمعه ست و مجبور نیستیم سرکار بریم.

علی

امیدورام همیشه اوقات خوبی داشته باشی مریم پولو!

دلا

سلام مریم جون خوبی ؟ وای خوش به حالت من دلم مسافرت تفریحی می خواااااااد اونم یک جایی که برم شنا کنم و آفتاب بگیرم .. راستی کاش عکس هم میذاشتی واسمون .

عادله

خوش باشین همیشه

فبنا

سلام یک اتفاق خیلی جالب در همون ایام من و همسرم هم کوشاداسی بودیم ملاقات دوباره همسر شما مسی تونست باعث خوشحالی من (و البته آشنایی بیشتر خانوادمون) بشه که من این سعادت را نداشتم. من یک نکته را اضافه کنم به توضیحات شما: ما با ترکیش ایر سفر کردیم که علی رغم هزینه بیشتر نسبت به سایر هواپیمائی ها اصلاً کیفیت لازم را نداشت! مهندس را سلام برسانید، همیشه به سفر همیشه شاد

نارگل

سلام خانومی کجائی من گفتم ترکیه که رفتی سرحال بر میگردی چرا دست نوشته ها رو نو نمیکنی[ناراحت]

آرجان

من كه دلم لك زده براي يه مسافرت درست درمون! انشالاه كه هميشه زندگي براتون سرشار باشه از شادي و خوشبختي. در مورد مملكت هم بايد بگم دلسوزي داره زيااااااااد.

حامد

واقعا تفریحی به تمام کامل بوده، دلم تنگ شده واسه همچین سفرایی ، تفریح کامل

عادله

پست باحالی بید. به امید روزی که عربها و ترکها بیان پولهاشون رو بریزن تو مملکت زیبای ما[قلب]

ali

سلام نام هتلتوم چی بود؟ آیا هتلهای پنج ستاره از شهر دورند و باید هزینه بالایی از لحاظ کرایه تاکسی داد/

محمد

سلام من مدیر سایت نیاز هتل هستم ممنون میشم به من اجازه بدید خاطرات سفرتون به آنتالیا رو در سایتم انعکاس بدم در صورت اجازه لطفآ از طریف ایمیل و یا نظرات سایت hotelneed.ir به من اطاع بدید ممنون